lördag 15 september 2012

Lärartycket ger ringar på vattnet

Lärartycket är en kanonbra sak som startat. Nu har det även blivit en grej som kommit i lokaltidningen. Idag stod reportaget om det jag och Mia blev intervjuade om angående vår medverkan i Lärartycket. Det är så kul att den positiva sidan om skolan kommer fram. För det händer ju så himla många bra och roliga saker i skolan idag. Och det är som jag skriver i mitt tyck är att jag verkligen älskar att jobba inom skolans värld. Det är energigivande att möta elever och kollegor och att kunna dela med sig eller få inspiration av andra. Mia och jag har liknande tankar om skolan och våra jobb, och båda har vi kommit i kontakt med kollegor, och andra som diskuterar skolans värld, genom nya kontakter på nätet. Twitter är för mig ett nytt sätt att få kunskap och inspiration. Där kan man hitta det man söker, om inte slänger man bara ur sig en fråga och vips så får man svar. Snabbt som tusan är det också :)

Så det är verkligen roligt att den positiva bilden av skolan kommer ut till fler.

Tack för att du drog igång detta Anne-Marie Körling här är länken tills hennes blogg. Där det står mer om Lärartycket. http://korlingsord.se/
Gå in och läs bloggen och se vad denna kvinnan kan. Hon sprider mycket kunskap till oss alla som jobbar i skolans värld.

Om jag dessutom ska lyfta IKT som min blogg ska handla om så vill jag verkligen göra reklam för en sida som är otroligt bra för alla som jobbar med iPads, den heter Skolappar.nu och där får man tips om vilka appar som man kan använda i skolan och som kan kopplas till förmågor i Lgr11

Vill avsluta med att tanka för alla positiv respons jag fått för artikeln i tidningen, både på Twitter och genom andra medier. Så vi sprider vidare :)


Over and out// Bodil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar