onsdag 5 september 2012

I går var jag på iPadnätverksträff

Har lärt mig en hel del om iPaden, bra redskap att jobba med, säger jag bara. Det är så smidigt att sitta och jobba med iPaden överallt, just hu har jag den i knät i soffan. Lätt att ta med sig, ingen tung dator som ska fällas upp utan den är färdig att använda när man plockar fram den. Me like :)

En annan sak som jag verkligen gillar med iPaden är att man inte behöver logga in eller ut, man bara trycker på den app man vill jobba med och om man ska avsluta trycker man på hemknappen och väljer därefter en annan app. Enkelt för alla, det är ett fantastiskt verktyg för de yngre barnen och för alla som behöver struktur skulle jag vilja säga. Och det kommer nya appar och möjligheter dagligen, så var det slutar vet man inte...

Idag har jag blivit intervjuad om min medverkan i Lärartycket. Kul att tidningen vill skriva om positiva saker om skolan. Det var en bra intervju och innan de intervjuade mig så träffade reporten lärare från de olika stadierna som var med om sambedömningen i de nationella proven. Det är verkligen något som vi i Falkenbergs inland jobbat med och som vi är supernöjda med!!! Den bästa fortbildningen man kan tänka sig :)
Det kommer nog att kunna läsas i tidningen i nästa vecka.
Spännande!




- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Tack Bodil för alla inspirerande tips du delar med dig!
    Despo

    SvaraRadera