tisdag 22 november 2011

Dagen i dag

Har idag varit på vägarna en hel del. Började med att åka på kontroll till Värnamo sjukhus, sådan kontroll som kvinnor över 40 år får kallelse till. Och den kontrollen missar jag aldrig!! Har man haft sådana cancerfall i sin närhet vill man veta så det går att åtgärdas på bästa sätt.

När det var gjort var det dags att åka och undervisa lite igen innan det på nytt var dags att sätta sig i bilen för nya turer. denna gången bar det av till Falkenberg och Tullbroskolan. Jag och två kollegor från Apelskolan var inbjudna + några från andra skolor också, för att visa hur man kan använda datorn i de olika ämnen som vi undervisar i. Jag talade om hur jag använder webben för mina elever i svenska som andraspråk. Det finns så mycket av övningar man kan syssla med där. Jag tipsade bl.a. om Digitala Spåret där kan man hitta övningar som passar nybörjare likaväl som de som varit här ett tag.
Jag visade även hur man kan lägga upp skärmavbildning på bloggen. Jag gjorde det i förra veckan när jag skulle visa mina elever hur man gör en voki. Det jag ville visa, och som går att använda till allt man använder datorn till och vill visa för en större grupp, är screenr.
Jag är inget proffs men jag har gjort en, som inte blev så bra i storlek för bloggen, och den ligger på vår klassblogg på den visar jag just voki. Screenr är något jag kommer att använda många gånger, så bra att lägga ut hur man gör saker på bloggen och slippa frågor från alla håll.

Det var min dag...körde sammanlagt 24 mil idag...Hjul, Hjul rullande Hjul..kan man säga när man tänker på kommande tider ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar